28 Mayıs 2012 Pazartesi

ÇİZKEK TARİFİ

Merhabalar.. Uzun zamandır düzenli olarak post yapmıyorum. Sebebini bende bilmiyorum. Her sabah kendi kendime söz veriyorum ancak bilgisayar başına gelince ya internetin yavaşlığından yakınıp vazgeçiyorum ya da işlerde ki yoğunluk sebebiyle. Sanırım biri bana sağlam bir tokat atsa kendime gelebilirim :p Şaka şaka :) 

Evet pazartesimiz yine tüm antipatikliğiyle iş başında... Sanki kendi yetmiyormuş gibi bir de  havayı da ayaratmış, beraber depresyon dehlizlerinde bizi bekliyor. Daha çok beklerler... Ben diyorum ki;  gelin bu miskin havaya inat güzel bir tatlıyla haftaya başlayalım. Hatta bugün evde olanlara şiddetle bu çizkeki yapmalarını tavsiye ediyorum. Yanına da güzel bir kahve ;) 

Çizkekin yapımı çok basit,  pişirmesi ise bir o kadar zahmetli. Ama inanın sonucuna değiyor. Ben bu tarifin frambuazlısını da denedim ama benim damak zevkime en uygun olanı nescafeli olduğu için size bu tarifi veriyorum. 

Şimdiden afiyet olsun ;)







Malzemeler

Kek için:
 - 1 paket kepekli/yulaflı "başak" bisküvi
 - 80 gr tereyağı
 - 2 kaşık şeker
 - 1 tutam tuz
 - 1 yemek kaşığı kakao

Krema için:
 - 600 gr labne 
 - 1 paket krema
 - 1 bardak şeker
 - 1 paket vanilya
 - 4 yumurta

 - 1 yemek kaşığı nescafe



Yapılışı:

Bisküvileri robottan çekin ve içine eritmiş olduğunuz tereyağını, 1 yemek kaşığı şekeri, 1 yemek kaşığı kakou'yu ve bir tutam tuzu ekleyin ve karştırın. Karışımı kelepçeli çizkek kalıbına dökün ve elinizle düzleştirerek ince bir tabaka haline getirin. 175 C'de fırında 7 dakika pişirip soğumaya bırakın.

Daha sonra labne, krema ve bir bardak şekeri karıştırın. Ardından yumurtuları teker teker ekleyin ve 1 yemek kaşığı nescafeyi de ekledikten sonra, bu karışımı soğuyan kekin üzerine döküp 150 C'de 50 dakika benmari usulü pişirin. (Benmari usulü: Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi borcam içine su koyarak frına verebilirsiniz.) 50 dakika sonra fırını kapatın ve yarım saat fırının kapağı kapalı olarak ve bir yarım saat de kapağı hafif aralık bekletin. Ardından fırından çıkarıp oda sıcaklığına gelene kadar soğutun. Ve en son dolapta soğumaya bırakın. Bir gün dolapta beklerse ertesi gün daha lezzetli olur...


Afiyet olsun ;)



6 yorum:

Sedavrl dedi ki...

Cok ama cok lezzetliydi, tekrar eline saglik:)

hayal-et dedi ki...

Pişirmesi uzunmuş gerçekten. Ama çok nefis görünüyor, eline sağlık. Haftasonu denenecekler lstesine eklendi.

Unknown dedi ki...

Ne güzel bir fotograf
Kekide çok severim:))

Kuzununannesi dedi ki...

ellerıne saglıkkkkkkkk bayılırım ben cız keke :))) hahhaaha:) supermıs

Lulu's life dedi ki...

hmmm nice ! denemek lazim.. bende hic sevmem pasta corek olayini evde yapmayi ama arada canim da istemiyor degil :) Yapimi cidden kolaymis.. Deneyecegim kendime soz ! :)

Unknown dedi ki...

Ben de kestanelisine bayılıyorum, ellerine sağlık canım kokusu buralara kadar geldi :)))